سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟

 

یکی از پیشنهادات بسیار مطرح که امروزه برای اجرای سقف مطرح می شود، اجذا به سبک وافل است. درباره ی سقف های وافل بیاید بگوییم که یکی از نمونه های مدرن اجرای سقف می باشد. در واقع سقف های وافل از ویژگی های زیادی برخوردار است، که باعث می شود نسبت به دیگر روش های اجرای صقف باصرفه تر باشد. در ادامه قصد داریم به موضوع  چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟ بپردازیم.

یونولیت سقفی

 

سقف وافل چیست

پیش از هر چیز در رابطه با چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟ لازم است بدانید سقف وافل چیست؟ یکی از روش های اجرای سقف های بتنی که قابلیت اجرا به دو شکل دو طرفه و یک طرفه را دارد. می توانید از این نوع سقف برای انواع مختلف پروژه های ساختمانی استفاده کنید. سقف های وافل نه تنها از زیبایی و جذابیت ظاهری برخوردارند، بلکه از لحاظ اقتصادی نسبت به دیگر روش های سقف سازی از تکنیک های اجرایی برتری برخوردار است.

دلیل استفاده از سقف وافل در سازه ها

علت اینکه پیشنهاد می شود چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟ این است که این روش مانند دیگر روش ها از مزایای متعددی برخوردار است. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد. در ادامه به دلایل مهمی که موجب می شونذ روش وافل برای ساخت سقف ها پیشنهاد شود می پردازیم.

§          مطمئنا مهمترین و اصلی ترین ویژگی که باعث می شود سقف های وافل برای ساخت سازه ها پیشنهاد شود، این است که در عین حرف ستن های متعدد و پر تعداد امکان ساختن دهانه های بزرگ و بلندتر در پروژه های مختلف وجود دارد. این موارد می تواندجذابیت های خاصی را ایجاد کند.

§          انتخاب این نوع سقف در مقایسه با روش های دیگر ساخت سقف یعنی یوبوت و کوبیاکس از هزینه ی پایین تری برخوردار است، همین امر باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و این روش به عنوان یک شیوه ی مقرون به صرفه شناخته می شود.

§          در ادامه چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟ باید بگوییم که امنیت و ایمی در هنگام کار یکی از عوامل دیگر است. استفاده از قالب های وافل سازی در زمان انجام پروسه ی ساخت می تواند برای نیروها مشغول به کار در پروژه خطر کمتری دارد.

§         علاوه بر این سقف های وافل در کنار مقاومت بسیار بالا از طول عمر و ماندگاری بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از مواردی که در پاسخ چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟ این است که این روش از سرعت بسیار زیادی برخوردار است و باعث می شود ساخت و ساز سریعتر انجام بگیرد.

§         می توانید از سقف های وافل در پروژه های اداری و تجاریاستفاده کنید، به این دلیل که سقف های وافل از زیبایی و جذابیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

§         سقف های وافل وزن پایینی دارند همین امر موجب می شود که مصرف مصالح به مقدار زیادی کاهش پیدا کند.

§         در صورتی که پروژه ی شما به شکل سقف های دهانه بزرگ می باشند می توانید از این روش استفاده کنید.

§         قالب های وافل به شکل یک بار مصرف نمی باشد از این رو می توانید از آن ها در موارد متعدد استفاده کنید، همین امر باعث کاهش که به کاهش هزینه ها کمک زیادی کند.

 

سخن پایانی

گروه آسمان فوم به عنوان یکی از متخصصان در زمینه تولید مصالح و اجرای سقف به شما می رود. در این مطلب سعی شده به چرا سازه خود را با سقف وافل طراحی کنیم؟ بپردازیم. روش وافل یک روش سریع و مقرون به صرفه می باشد. افراد می توانند بعد از مشاوره های لازم نسبت به انتخاب روش مناسب اقدام کنند.